[CAT]

“Un viatge de mil milles comença amb el primer pas” (Lao Tse)

 

En els cursos de gestió de l’estrès que imparteixo, una de les coses que aconsello a les persones participants és que durant el curs incorporin, com a mínim, un petit hàbit saludable a la seva rutina diària. Per exemple, practicar la respiració conscient o fer estiraments en diferents moments del dia.

I és que, si aprens noves coses però segueixes fent les mateixes de sempre, de què et serveixen?

El problema és que sovint volem passar “d’on som” a “on volem ser” en un instant, buscant solucions que requereixin poc temps i poc esforç. I els canvis acostumen a cuinar-se a foc lent i, entre d’altres coses, necessiten temps, pràctica, compromís, constància…

Però tot canvi, com qualsevol viatge, comença amb un primer pas que et va acostant cap allà on vols anar.

Per fer aquest primer pas, et cal trobar el motiu que t’impulsi i et doni forces per fer-lo i tenir-lo present durant cada etapa del camí.

I segons la meva experiència és molt important que aquest primer pas no el facis des de la pressió i l’exigència, sinó des de l’amor i el respecte cap a tu mateixa i cap a la vida. És a dir, fer aquest primer pas perquè t’estimes, perquè et vols cuidar i perquè també estimes el món i apostes per la salut i la sostenibilitat del planeta.

I vull acabar aquest escrit amb una cançó que vaig posar la setmana passada a les meves classes de dansa meditativa online i que va agradar molt a les alumnes. És una cançó que porta per títol “Fer camí”, composta per Alícia Rey per un spot d’Ametller Origen i interpretada per ella mateixa i per La Pau (cantant del grup La Folie).  “Fer camí” ens ajuda a reflexionar sobre el greu impacte que el nostre estil de vida causa en el medi ambient.  Com diu la cançó:

——————-
“Enrere no es pot tornar
Podem triar com avançar
Per cuidar cada arrel
Per poder ser llavors, explorar nous senders per canviar”

“Ho has pensat?
Quin camí escolliràs?
Quins paisatges contemplaràs?
Què en farem de la terra? Quin aire voldràs respirar?
Per poder fer camí només haurem de fer el primer pas”
(Alícia Rey)
——————-

M’encanta aquesta cançó!!

I és que sempre podem fer un primer pas per millorar. Som nosaltres qui triem com volem viure i conviure amb el nostre entorn i ens cal aprendre a fer-ho d’una manera respectuosa i sostenible.

I tu? Quin camí vols triar? Quin primer pas tries fer avui per cuidar-te i per cuidar la salut de la nostra mare Terra?

 

————————-

[CAST]

“Un viaje de mil millas comienza con el primer paso” (Lao Tse)

 

En los cursos de gestión del estrés que imparto, una de las cosas que aconsejo a las personas participantes es que durante el curso incorporen, como mínimo, un pequeño hábito saludable en su rutina diaria. Por ejemplo, practicar la respiración consciente o hacer estiramientos en diferentes momentos del día.

Y es que, si aprendes nuevas cosas pero sigues haciendo las mismas de siempre, ¿de qué te sirven?

El problema es que a menudo queremos pasar “de donde estamos” a “donde queremos ser” en un instante, buscando soluciones que requieran poco tiempo y poco esfuerzo. Y los cambios suelen cocinarse a fuego lento y, entre otras cosas, necesitan tiempo, práctica, compromiso, constancia…

Pero todo cambio, como cualquier viaje, comienza con un primer paso que te va acercando hacia donde quieres ir.

Para hacer este primer paso, necesitas encontrar el motivo que te impulse y te dé fuerzas para hacerlo y tenerlo presente durante cada etapa del camino.

Y según mi experiencia es muy importante que este primer paso no lo hagas desde la presión y la exigencia, sino desde el amor y el respeto hacia ti misma y hacia la vida. Es decir, hacer este primer paso porque te amas, porque te quieres cuidar y porque también amas el mundo y apuestas por la salud y la sostenibilidad del planeta.

Y quiero terminar este escrito con una canción que puse la semana pasada en mis clases de danza meditativa online y que gustó mucho a las alumnos. Es una canción que lleva por título “Fer camí” (hacer camino), compuesta por Alicia Rey para un spot de Ametller Origen e interpretada por ella misma y por La Pau (cantante del grupo La Folie). “Fer camí” nos ayuda a reflexionar sobre el grave impacto que nuestro estilo de vida causa en el medioambiente. Como dice la canción:

——————-
“Atrás no se puede volver
Podemos elegir cómo avanzar
Para cuidar cada raíz
Para poder ser semillas, explorar nuevos senderos para cambiar ”

“¿Lo has pensado?
¿Qué camino escogerás?
Qué paisajes contemplarás?
¿Qué haremos de la tierra? ¿Qué aire querrás respirar?
Para poder hacer camino sólo tendremos que hacer el primer paso ”
(Alicia Rey)
——————-

¡¡ Me encanta esta canción !!

Y es que siempre podemos hacer un primer paso para mejorar. Somos nosotros quienes elegimos cómo queremos vivir y convivir con nuestro entorno y necesitamos aprender a hacerlo de una manera respetuosa y sostenible.

¿Y tú? ¿Qué camino quieres elegir? ¿Qué primer paso eliges hacer hoy para cuidarte y para cuidar la salud de nuestra madre Tierra?

 

Nota: Encontrarás la canción más arriba, al final del texto en catalán.

El primer pas | El primer paso
Etiquetat a:                            
Open chat
+ Info
%d bloggers like this: