[CAT]

Aquesta setmana he fet la classe de dansa-moviment número 500!

Ara bé, porto moltes més de 500 classes fetes des de que vaig començar a impartir classes de moviment i dansa per al benestar. Aleshores, “per què dic que és la 500?”. T’ho explico ara mateix.

Busco música nova per cada classe que faig. I quan la tinc acabada, agafo un full, escric manualment la programació de la classe amb totes les cançons i l’enumero. D’aquí ve el número 500 (fàcilment deduïble, oi?).  I al mateix full vaig anotant amb quins grups, amb quines persones i quan he fet aquella classe.  Sí, ho se…sóc molt organitzada….i m’agrada ser-ho!

Com veieu, una mateixa classe, la repeteixo amb diversos grups i fins i tot alguna vegada, quan ha passat força temps, la repeteixo amb el mateix grup.

Les meves classes tenen un esquema semblant, però la música i el moment de cada persona fan que cada una sigui única i especial. I és que cada moment a la vida és nou i te infinites possibilitats i moltes bandes sonores.

A més, el fet de no voler repetir cançons, m’estimula a escoltar i a descobrir nova música. Això implica invertir un temps important en la preparació de les classes però m’agrada cuidar cada classe, “cuinar-la” a foc lent, assaborir-la i gaudir-la a cada moment.

I és que per molt soroll que hi hagi en un lloc, quan hi ha música, el meu cos de seguida deixa d’escoltar el soroll i s’enfoca en la música. Encara recordo una anècdota molt divertida que em va passar fa uns anys a un supermercat. Estava comprant i vaig escoltar una cançó que no coneixia i em va captivar. De seguida vaig agafar el mòbil, vaig obrir l’aplicació “shazam” (era una novetat en aquells moments) i vaig aixecar el braç per enfocar el mòbil cap un altaveu. La gent que tenia al costat em va mirar amb cara estranya com volent dir “què està fent ara aquesta?”.  I de sobte vaig sentir que el mòbil vibrava, vaig abaixar el braç i allà tenia el títol i el grup de la cançó. Vaig somriure i em vaig dir “aquesta la ballem la setmana vinent a classe”!

De fet, la classe 500 ha estat la primera després de les vacances i hi ha diverses cançons italianes capturades amb el shazam aquest estiu al Piemont que m’han portat a repetir “l’escena del supermercat”.

Només 1 d’aquestes 11 cançons havia sonat abans a les meves classes i és una de les meves preferides que “casualment” va sonar en un moment màgic d’aquestes vacances. Properament us ho explicaré en un altre post.

A continuació us deixo els enllaços de youtube amb les diferents cançons de la classe 500. Us animeu a apuntar-vos? Que les gaudiu!

1)

 

2)

3)

4)

5)

6)

7)

8)

9)

10)

11)

 

————————

[CAST]

¡Esta semana he hecho la clase de danza-movimiento número 500!

Ahora bien, llevo muchas más de 500 clases hechas desde que empecé a impartir clases de movimiento y danza para el bienestar. Entonces, “¿por qué digo que es la 500?”. Te lo cuento ahora mismo.

Busco música nueva para cada clase que hago. Y cuando la tengo terminada, cojo una hoja, escribo manualmente la programación de la clase con todas las canciones y la enumero. De ahí el número 500 (fácilmente deducible, ¿verdad?). Y en la misma hoja voy anotando con qué grupos, con qué personas y cuando he hecho esa clase. Sí, lo se … soy muy organizada …. ¡y me gusta serlo!

Como veis, una misma clase, la repito con varios grupos e incluso alguna vez, cuando ha pasado bastante tiempo, la repito con el mismo grupo.

Mis clases tienen un esquema similar, pero la música y el momento de cada persona hacen que cada una sea única y especial. Y es que cada momento en la vida es nuevo y tiene infinitas posibilidades y muchas bandas sonoras.

Además, el hecho de no querer repetir canciones, me estimula a escuchar y a descubrir nueva música. Esto implica invertir un tiempo importante en la preparación de las clases pero me gusta cuidar cada clase, “cocinarla” a fuego lento, saborearla y disfrutarla a cada momento.

Y es que por mucho ruido que haya en un lugar, cuando hay música, mi cuerpo enseguida deja de escuchar el ruido y se enfoca en la música. Todavía recuerdo una anécdota muy divertida que me pasó hace unos años en un supermercado. Estaba comprando y escuché una canción que no conocía y me fascinó. Enseguida cogí el móvil, abrí la aplicación “Shazam” (era una novedad en aquellos momentos) y levanté el brazo para enfocar el móvil hacia un altavoz. La gente que tenía al lado me miró con cara extraña como queriendo decir “¿qué está haciendo ahora esta?”. Y de repente sentí que el móvil vibraba, bajé el brazo y allí tenía el título y el grupo de la canción. Sonreí y me dije “¡esta la bailamos la próxima semana en clase”!

De hecho, la clase 500 ha sido la primera tras las vacaciones y hay varias canciones italianas capturadas con el Shazam este verano en el Piamonte que me han llevado a repetir “la escena del supermercado”.

Sólo 1 de estas 11 canciones había sonado antes en mis clases y es una de mis preferidas que “casualmente” sonó en un momento mágico de estas vacaciones. Próximamente os lo contaré en otro post.

Debajo del texto en catalán, encontraréis los enlaces de youtube con las diferentes canciones de la clase 500. ¿Os animáis a apuntaros? ¡Que las disfrutéis!

Classe 500 de Dansa-Moviment per al benestar | Classe 500 de Danza-Movimiento para el bienestar
Open chat
+ Info
%d bloggers like this: