[CAT]
Per desfer un nus: Tibes? o Afluixes? Les contractures i tensions del teu cos, son com nusos.
Quan les detectis, dirigeix la respiració i consciència cap aquell lloc del teu cos i afluixa, deixa anar, desfés, relaxa…
L’intens ritme de vida pot causar un impacte en el cos en forma de tensions i contractures.
Si no et dones temps per practicar l’hàbit d’escoltar el teu cos i anar descarregant aquestes tensions acumulades, molt probablement la teva musculatura s’anirà tensant cada vegada més i no en seràs conscient fins que el nus sigui tan gran i tibi tant que no et vegis capaç de desfer-lo tu sol/a. Per sort, tenim grans professionals en l’àmbit de la fisioteràpia i la medecina que ens poden ajudar en moments com aquest.
Ara bé, la salut també és la nostra responsabilitat i és important cuidar-nos i aprendre tècniques de relaxació i consciència corporal per evitar (sempre que sigui possible) arribar a aquests extrems.
Una de les eines que recomano a les formacions que imparteixo és parar i ESCOLTAR abans de moure’t per detectar possibles tensions en el teu cos o a la teva ment.
I abans de fer moviments intensos que podrien “embolicar” molt més els “fils” i “teixits” del teu cos, t’aconsello que et donis un temps cada dia per AFLUIXAR, DEIXAR ANAR I DESFER NUSOS a través de la respiració, la visualització i el moviment suau. Si ho converteixes en un hàbit, veuràs com canvia la sensació corporal quan davant de les tensions, enlloc de seguir TIBANT, comences a AFLUIXAR…
Si no saps com fer-ho, contacta amb mi i t’informo de les diferents opcions de classes, cursos i tallers.
————————-
[CAST]
Para deshacer un nudo: ¿Tiras? o ¿Aflojas?
Las contracturas y tensiones de tu cuerpo son como nudos.
Cuando las detectes, dirige la respiración y conciencia hacia ese lugar de tu cuerpo y afloja, suelta, deshace, relaja…
El intenso ritmo de vida puede causar un impacto en el cuerpo en forma de tensiones y contracturas.
Si no te das tiempo para practicar el hábito de escuchar tu cuerpo e ir descargando estas tensiones acumuladas, muy probablemente tu musculatura se irá tensando cada vez más y no serás consciente de ello hasta que el nudo sea tan grande y tire tanto que no te veas capaz de deshacerlo tú solo/a. Por suerte, tenemos grandes profesionales en el ámbito de la fisioterapia y la medicina que nos pueden ayudar en momentos como éste.
Ahora bien, la salud también es nuestra responsabilidad y es importante cuidarse y aprender técnicas de relajación y conciencia corporal para evitar (siempre que sea posible) llegar a estos extremos.
Una de las herramientas que recomiendo en las formaciones que imparto es parar y ESCUCHAR antes de moverte para detectar posibles tensiones en tu cuerpo o en tu mente.
Y antes de realizar movimientos intensos que podrían “liar” mucho más los “hilos” y “tejidos” de tu cuerpo, te aconsejo que te des un tiempo cada día para AFLOJAR, SOLTAR Y DESHACER NUDOS a través de la respiración, la visualización y el movimiento suave. Si lo conviertes en un hábito, verás cómo cambia la sensación corporal cuando ante las tensiones, en lugar de seguir TIRANDO, empiezas a SOLTAR…
Si no sabes como hacerlo, contacta conmigo y te informo de las diferentes opciones de clases, cursos y talleres.